Jag är nog lite dum i huvudet.
Tidigare idag ringde jag för att säga upp min prenumeration på mattidningen “Laga Lätt”. Det är en jättebra tidning. Alla recept är både lättlagade, snabblagade och utan allt för mycket fettbildande ingredienser utan att gå till asketisk överdrift.
Men kruxet är att jag hittills bara lagat mat efter ett enda recept i den där tidningen, och det betyget är väl sannare än vad jag tror att jag tycker om den.
Hur som helst så ringde jag upp kundtjänsten och ville avsluta prenumerationen. Då lyckades den väna damen i andra ändan trolla fram en 43%-ig rabatt på de kommande fem numren och hoppsan så var jag visst fortfarande prenumerant. Lite lycklig dessutom, för tidningen är ju bra, och 43 % är ju en rätt rejäl rabatt.
Hmmmm………………..
Men igår ringde en kille.
-Hej, jag ringer från Kalle Anka.
-Jag trodde inte Kalle Anka fanns på riktigt!
-Nej, jag ringer från tidningen Kalle Anka.
-Jaha, jag är nixad.
-Förlåt.
Det är ju så en telefonförsäljare ska tas.
Underbart! 🙂
Hallojzan Zäta och tack för besöket!
Jovars, det har varit lite paus men nu är jag på gång igen . . . tror jag 😉
Den där prenumerationen satt ju som en smäck! Tänka sig – 43% i rabatt! Det är nästan samma sak som att säga, att man sparat 800 spänn när man kört mot rött utan att åka fast. “Wow, vad skall jag göra med dom pengarna? Skulle kanske sikta på 1600 kr och ta ett rödljus till? Då räcker det ju till en schysst jacka!”
Nixad, dé é bra grejer. Gäller väl dock inte om man varit kund tidigare hos den aktuella leverantören – eller? I vilket fall som helst är jag också “Nickzad”.
Må väl Zäta!
Peter 😛
HÄRLIGT, stumpan. Så ska de tas!!!! Snubbla till nångång kan alla göra, tycker den ack så förstående Rana, som inte heller alltid kan handskas med säljare.
*igenkänningsler*
Nästa gång får du säga…. “Laga lätt, det var ett ovanligt namn. Själv heter jag Zäta”…
Du är för härlig!! Det är så trevligt att få le lite varje dag…
Kram!!